همشهری آنلاین: همزمان با اولین روز برگزاری جشنواره سینما حقیقت، شامگاه ۹ آذر ماه گروه گسترده‌ای از مخاطبان در سینما فلسطین گرد هم آمدند تا شاهد دو فیلم با موضوعات اجتماعی خاص باشند.

بازپرس ویژه قتل

به گزارش ايسنا؛‌ فیلم «گزارش یک بازپرس» به کارگردانی محسن خان‌جهانی یکی از این فیلم‌هاي جشنواره‌ی حقیقت بود که با استقبال تماشاگران روبرو شد.

این فیلم همانگونه که از نامش بر می‌آید درباره‌ی دکتر محمد شهریاری بازپرس ویژه قتل بود که خود این بازپرس هم در نمایش این فیلم حضور داشت.

شهریاری درباره تجربه حضورش در برابر دوربین فیلم مستند، پیش از نمایش این مستند در سخنانی گفت: اولین تجربه‌ام بود که خوب هم بود. ما هم با کار سخت هنرمندان آشنا شدیم و لحظات خوشی با آنها داشتیم اما کار ما خیلی سخت‌تر از آن است که بتوان تمام مشکلاتش را در قالب فیلم نمایش داد.

محسن خان‌جهانی طراح و کارگردان این مستند که در دو سه سال گذشته بیشتر مستندهای سیاسی ساخته است در توضیحاتی گفت: سال‌ها بود می‌خواستم فیلمی درباره بازپرس‌های ویژه قتل بسازم اما شرایط فراهم نمی‌شد تا اینکه امسال با همراهی آقایان پورمحمدی و شاهپیری‌ (در مرکز رسانه قوه قضائیه) این شرایط فراهم شد.

او اضافه کرد:بسیار علاقه‌مند بودم یک بازپرس ویژه قتل را در موقعیت شغلی‌ و زندگی‌اش نشان دهم، البته تجربه حضور در صحنه‌های قتل کار بسیار دشواری است.

خان‌جهانی که علاوه بر این مستند، فیلم «آزادراه» مستندی درباره آزادراه تهران شمال را نیز در بخش خارج از مسابقه دارد‌، تماشاگران را دعوت کرد تا به دیدن آثار بخش جنبی یا خارج از مسابقه بروند. او گفت: بسیاری از آثار بخش جنبی قابل تامل هستند، هرچند به مذاق هیات انتخاب خوش نیامده‌اند.

مستند «گزارش یک بازپرس» همراه با مستند دیگری به نام «قاشق» به نمایش درآمد، مستند «قاشق» نیز اثری است به نویسندگی و کارگردانی جلال ویسی که با موضوع هلناک داغ کردن کودکان و نوجوانان ساخته شده است.

در این فیلم تعداد زیادی کودک و نوجوان در مقابل دوربین توضیح می‌دهند که چگونه به خاطر مسائلی مانند شیطنت، چشمک زدن به یک دختر یا متلک گفتن به یک دختر با تنبیه داغ کردن توسط قاشق روبرو شده‌اند.

این مستند 15 دقیقه‌ای نمایش می‌داد که چگونه این پسران نوجوان از دخترها بیزار می‌شوند چون معتقد بودند که دختر باعث دردسر پسر می‌شود. نمایش دو مستند «قاشق» و «گزارش یک بازپرس» مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

گفتني است در سانس‌های پایانی روز نخست جشنواره سینما حقیقت،بالاخره تماشاگران بیشتری نسبت به سانس‌های اولیه به سالن سینما فلسطین مراجعه کردند. در روز نخست کاتالوگ جشنواره با سردبیری مسعود نجفی توزیع شد،این کاتالوگ با قیمت 5 هزار تومان عرضه شده است.

همچنين بولتن روزانه جشنواره هم با سردبیری آرش خوشخو با مطالبی درباره فیلم‌های روز نخست جشنواره توزیع شد. جشنواره سینما حقیقت تا 16 آذر ماه در سینما فلسطین و سپیده ادامه دارد.

کد خبر 279790

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha